“We zouden vieren dat we 7 jaar samen waren, maar ik kwam om acht uur pas thuis met een zak lauwe friet”

Als succesvolle ondernemer komt de stoom je soms uit de oren. Vooral als het heel goed gaat. Je doet het mooiste werk wat er is, maar je voelt constant een onderhuidse spanning. Je hebt zoveel plannen die nog uitgevoerd moeten worden om die strakke doelstellingen waar te maken. En ondertussen heb je het gevoel dat je de dingen die er echt toe doen veel te vaak opoffert.

Ik heb het zelf ook gehad. Op de dag dat mijn vriend en ik 7 jaar bij elkaar waren, zat ik aan de andere kant van het land. Ik had een belangrijke afspraak, maar ik had beloofd dat we die avond samen romantisch zouden koken. We zouden een goede fles wijn opentrekken en er een mooie avond van maken. Pas rond tweeën realiseerde ik me dat ik nooit voor 20 uur thuis zou zijn.

Onder tafel stuurde ik een smsje: “Hoi schat, we zijn hier tot minstens 18 uur. Ik verwacht dus dat ik rond 20u thuis ben.” Op het moment dat de sms wegsuisde wist ik dat ik fout zat. Met een gemompeld excuus stond ik op om buiten even te bellen.

“Hoi schat, hoe is het?” (zelfs ik hoorde dat mijn stem geforceerd opgewekt klonk)

“Ik hoor net dat je pas om acht uur thuis bent. Dus ik hang op.” KLIK.

Toen ik terugkwam probeerde ik op te pakken waar we gebleven waren, maar het ging helemaal mis. Martine keek me vreemd aan. “Wat betekent dat gezicht?”

Ik zat daar strak als een snaar mijn tranen weg te drukken. Het enige wat ik wilde was doorwerken. Maar niet ten koste van mijn vent. Die avond stond om 20 uur ik met lood in mijn schoenen bij de voordeur. Met een plastic tas friet om het goed te maken.

Dat wil ik niet meer. Ik besloot op een rij te zetten wat nu de beste en slimste strategie is om juist zo MIN MOGELIJK te werken, maar wel met de ALLERHOOGSTE omzet.

De uitkomst is revolutionair en doodsimpel tegelijk: steeds de focus te houden op ÉÉN ding tegelijkertijd. En al het andere schrappen. We pasten onze marketing- en acquisitiestrategie aan, en die werd daardoor bijna belachelijk eenvoudig. Het was opeens glashelder wat ons te doen stond.

Alleen al die beslissing, om alles wat niet het allermeeste bijdraagt aan ons hoofddoel te schrappen, gaf enorm veel rust. Het is moeilijk uit te leggen hoe het voelde, maar ik zag voor me hoe er twee zware bruine blokken in mijn hersenen opzijschoven waardoor ik weer ruimte kreeg om na te denken.

Nu leren we onze vereenvoudigde methode aan onze klanten en zij doen het ook. Hun marketing wordt simpel. Hun acquisitiestrategie gemakkelijk bij te sturen. Ze verdubbelen (letterlijk!) hun winst. Ze kopen grotere huizen. Ze gaan zelf bouillon maken samen met hun vrouw, met een fles rode wijn op het aanrecht.

Wat ze doen om dit te bereiken en de toppositie in hun markt te pakken, is het implementeren van 1 simpele strategie. Ze werken alleen nog maar voor de allerbeste klanten in hun markt. Daardoor gaat hun marge omhoog en besparen ze tijd.

Zelf werken we ook alleen nog maar voor de allerbeste klanten. Ambitieuze ondernemers in de techniek, die complexe producten verkopen en tegen alle problemen aanlopen die daarbij komen kijken. Ondernemers die NU door willen breken naar een nieuw niveau.

Er is niemand anders in Nederland met een marketing- en acquisitiemethode die specifiek gericht is op het verkopen van complexe technische producten.

De meeste adviseurs maken het veel te ingewikkeld, waardoor je wel mooie plannen maakt, maar nooit tot uitvoering komt.

Onze aanpak is voor echte mensen met echte levens. Die houden van hun vrouw, jonge kinderen hebben of hulpbehoevende ouders. Die tijd willen hebben om te koken, te sporten of gewoon met hun ogen dicht naar hun favoriete muziek willen luisteren.

Omdat wij jou ook willen helpen om de nummer 1 in je markt te worden, zonder je leven ervoor op te offeren, bieden wij regelmatig plekken aan in ons jaarprogramma.

In dat jaar gaan we gestructureerd aan de slag met de belangrijkste zaken in jouw bedrijf. Ieder kwartaal werken we aan slechts één onderwerp. We bepalen waar voor jou de beste kansen liggen, en die ga je onmiddellijk aanpakken. En terwijl jij grote stappen vooruit neemt, staan wij voor je klaar. Als hulptroepen op stand-by én als stok achter de deur.

Dus als je ook je omzet wil verdubbelen en wil werken met de beste klanten in je markt, maar toch een zee van vrije tijd wil hebben, hoor ik graag precies wat je nodig hebt.

Geef je op voor een gesprek via deze link, en laat me gelijk weten wat momenteel de grootste uitdaging is in jouw bedrijf, zodat ik direct mijn ideeën met je kan delen.

Hartelijke groet,
Karen