boek - elke week goede leads

Over het boek 'Elke week goede leads'

Je hebt nooit genoeg goede leads.  

Veel ondernemers in de techniek hebben hetzelfde. Ze hebben een geweldig product, maar de juiste leads aantrekken blijft lastig.  

Dat heeft enorme consequenties. Als je geen goede leads hebt, blijf je tijd verspillen aan klanten die veel te weinig opleveren. Daardoor blijven je marges te laag en bouw je geen vermogen op voor de toekomst.  

En dat terwijl er juist nu zo veel kansen zijn om hoge marges te krijgen en een goede positie in de markt te veroveren.  

Hoe kun je dat veranderen?  

Met een marketingstrategie die past bij jouw bedrijf, jouw klanten en jouw producten.  

Zeker 80% van de gangbare marketingadviezen werken niet voor ondernemers met complexere producten dan een blikje cola of een pak wasmiddel.  

In 'Elke week goede leads' lees je wat wél werkt voor ondernemers in de techniek.  

  • Leer hoe je met eenvoudige marketing moeiteloos aan tafel komt bij de beste klanten in jouw markt.
  • Gebruik je technische expertise in je marketing, zodat je niet meer op prijs hoeft te concurreren.
  • Ontwerp een unieke marketingstrategie op 1 A4tje, waarmee je stap voor stap jouw marketingmachine opbouwt en elke week goede leads binnenhaalt.  

Elke week goede leads

Bindwijze: paperback Taal: Nederlands Aantal pagina’s: 185 Uitgifte datum: 19 maart 2019 ISBN nummer: 978-94-90969-24-0 Prijs: €29,95

Inkijkexemplaar (pdf)

Bestel "Elke week goede leads" nu bij managementboek.nl

BESTEL HET BOEK

Over Martine Teeselink en Karen van Riel

Karen van Riel en Martine Teeselink

Wij helpen ondernemers in de techniek om meer goede leads te krijgen. Zodat ze meer verkopen van hun beste producten.  

Onze marketingmethode is 100% gericht op het verkopen van complexe technische producten. Aan de allerbeste klanten.  

Martine is de strateeg (rechts op de foto), Karen is de verkoper.  

We hebben in 2014 Outdo opgericht. De afgelopen 5 jaar hebben we honderden mkb-ondernemers in de maakindustrie, IT en techniek geholpen om hun omzet én marge te vergroten. 

Dit zeggen andere ondernemers over onze aanpak: 

Henk Nikkels - Directeur-eigenaar TechNikkels

“We groeiden van 800K naar 2,8 miljoen omzet.“

Mijn grootste twijfel een jaar geleden was: hoe realiseer ik nou mijn groei? 

We hebben geleerd om te focussen. En de markt heeft ons vertrouwen heeft gegeven in de keuzes die we gemaakt hebben. 

We laten nu zien voor welke problematiek we er zijn in de markt. Hoe we ons gepresenteerd hebben op Empack bijvoorbeeld, daar hebben we echt grote opdrachten door gekregen. 

Het heeft opgeleverd dat we méér machines verkocht hebben. Voor 2018 een omzetverbetering van 350%. 

We hadden nog nooit een omzet hoger dan 1 miljoen gehad. Nu gaan we de 1 miljoen overslaan en we komen we dit jaar uit op 2,8 miljoen euro. 

"Ik verdubbelde mijn winst in één jaar."

Ik dacht dat ik alles al wist eigenlijk na 25 jaar ervaring. Maar dat blijkt achteraf dus helemaal niet zo te zijn.  

Er zijn een heleboel veranderingen. Het anders denken. Uit het oogpunt van de klant, in plaats van dat wij de klant willen pushen naar iets toe. Het gaat heel ver, maar uiteindelijk is het: we denken meer uit het oogpunt van de klant.  

We draaien heel goed op het moment. We groeien eigenlijk een beetje uit ons jasje. En organisatorisch brengt dat natuurlijk ook nog wel wat dingen met zich mee.  

Door deze aanpak kan ik meer tijd genereren om juist dát te doen waar ik goed in ben.  

Marcel Gros - Directeur-eigenaar Rhenus Lub Nederland

Dirk Truyens - Directeur-eigenaar TMR Plastics

"Ik heb mijn omzet verdubbeld van 5,5 naar 11 miljoen."

De eerste en misschien wel belangrijkste stap die wij genomen hebben is het opstarten van het denkproces over marketing.  

Wat houdt dat voor ons precies in? Hoe positioneren we ons naar de markt toe? En hoe doen we dat zo concreet mogelijk?  

Op een relatief eenvoudige manier zijn een aantal competenties naar boven gebracht die verborgen wel aanwezig waren.  

Dingen waar wij misschien te makkelijk overheen gaan, omdat we met zoveel tegelijk bezig zijn.  

We focussen nu op: wat is echt belangrijk?  

We hebben nu het doel gesteld om binnen 3 jaar onze omzet opnieuw te verdubbelen.