Dit onderzoek laat zien waardoor klanten 33% meer uitgeven

Op 13 juni 2019 is het derde Game Changer Event. Dit keer staat het helemaal in het teken van high end producten.

Wat is dat, een high end product?

Een high end product is een product in de top van je assortiment, waarmee je jezelf direct boven je concurrenten positioneert.

En wat heb je aan zo’n high end product?

Door een high end product toe te voegen word je aantrekkelijker voor de allerbeste klanten. Je hebt dan een aanbod dat héél goed inspeelt op hun wensen.

Daardoor kun je de omzet én de marge van je bedrijf flink vergroten.

Werkt dat écht?

Ja. Dat werkt echt.

In elke markt zijn er mensen die op zoek zijn naar iets beters dan de standaard. Dat is net zo waar bij huizen, als bij handtassen, als bij machines. Die mensen zijn bereid om meer te betalen voor een beter product.

Maar in veel markten is het ‘high end’ aanbod veel kleiner dan het ‘normale’ aanbod. Bij huizen en handtassen valt dat nog wel mee, maar bij machines, boekhouders, en andere B2B producten en diensten is er vaak nauwelijks een high end product te vinden.

En er is nog iets.

Ook als het percentage mensen dat een duurder product wil kopen maar héél klein is, maakt je high end product het gemakkelijker om je ‘normale’ product te verkopen.

Het is niet voor niets dat Starbucks, McDonalds en grote bioscopen hun drankjes altijd in 3 maten aanbieden. Door een ‘high end’ optie toe te voegen, kiezen meer mensen voor de middelgrote versie.

Uit onderzoek blijkt dat hetzelfde gebeurt andere producten, zoals camera’s, barbecues, en krantenabonnementen. Als je een high end optie toevoegt, kiezen veel minder mensen voor goedkoopste optie.

Dit gebeurde er bijvoorbeeld in een onderzoek met camera’s:

Toen mensen de keus kregen tussen 2 camera’s, koos de ene helft voor de goedkopere optie en de andere helft voor de duurdere.

Maar toen de onderzoekers een duurder model toevoegden mensen tussen 3 camera’s lieten kiezen, gebeurde er iets opvallends.

22% koos voor de goedkoopste camera, 57% voor de middelste en 21% kocht het duurste model.

Bij 100 camera kopende consumenten, zou dat dus betekenen dat de omzet bij 2 opties $20.499 is. (50 x $169,99 + 50 x $239,99)

Maar bied je dezelfde 100 mensen 3 opties aan, dan is de omzet $27.289 dollar. (22 x $169.99 + 57 x $239,99 + 21 x $469,99)

Ruim 33% meer omzet dus, met precies evenveel klanten.

Tijdens het Game Changer Event op 13 juni gaan we je helpen om zo’n high end product aan jouw aanbod toe te voegen.

Je hoeft niet altijd een heel nieuw product te ontwerpen.

Een high end product creëren kan op verschillende manieren: je kunt functionaliteit toevoegen, meer service leveren, of het exclusief toegankelijk maken voor bepaalde klanten

Is dat iets voor jou?

Vraag dan hier je uitnodiging aan.