Hoe je met minder marketing méér goede leads binnenhaalt

Je hebt nooit genoeg goede leads.

Maar ook geen tijd om achter iedere marketingtrend aan te lopen. Of om elke potentiële klant in Europa wekenlang te bestoken met telefoontjes.

Veel ondernemers in de techniek lopen daar tegenaan. Ze hebben een geweldig product, maar de juiste leads aantrekken blijft lastig.

Dat heeft enorme consequenties. Als je geen goede leads hebt, blijf je tijd verspillen aan klanten die veel te weinig opleveren. Daardoor blijven je marges te laag en bouw je geen vermogen op voor de toekomst.

En dat terwijl er juist nu zo veel kansen zijn om hoge marges te krijgen en een goede positie in de markt te veroveren.

Toch kan het wel.

Sommige ondernemers lukt het. Ze komen aan tafel bij de beste klanten in hun markt, ook zonder tonnen te investeren in marketingcampagnes of 6 man full time de weg op te sturen.

Neem het bedrijf van Wim bijvoorbeeld.

Toen Wim bij ons kwam, maakte hij al 15 jaar innovatieve verpakkingsmachines. Maar hij bleef worstelen om ze aan de man te brengen.

Zijn klanten waren heel enthousiast over zijn machines, als ze er eenmaal een gekocht hadden. Maar van nieuwe potentiële klanten kreeg hij vaak geen vertrouwen. Dus verloor hij veel te veel offertes.

Dat veranderde toen Wim anders ging praten over zijn producten. Door zijn marketing op een andere manier aan te pakken, kreeg hij opeens wél vertrouwen van nieuwe klanten.

Nu hoeft hij niet meer steeds achter mogelijke klanten aan te jagen, maar bellen de beste klanten hém. Hij heeft geen full time verkoper meer nodig. En zijn omzet groeide in een jaar van 8 ton naar 2,8 miljoen.

Klinkt dat te mooi om waar te zijn?

Het resultaat dat Wim behaalde lijkt misschien uitzonderlijk. En het is ook niet vanzelf gegaan. Maar de stappen die hij heeft gezet, kan elke ondernemer in de techniek zetten.

Wij helpen al jaren ondernemers met complexe technische producten, om hun bedrijf te laten groeien. Tientallen van onze klanten hebben hetzelfde gedaan als Henk en behaalden ook geweldige resultaten.

Zoals Jan, die de omzet van zijn spuitgietbedrijf in 2 jaar verdubbelde van 5,5 naar 11 miljoen.

Of Jacques, die binnen een jaar de winst van zijn bedrijf in smeermiddelen verdubbelde.

Dat bereikten ze niet door veel méér marketing en sales te gaan doen.

De meesten gingen juist minder doen, in plaats van meer.

Want als je marketing nu niet genoeg oplevert, heeft meer daarvan gaan doen geen enkele zin. Dan heb je andere marketing nodig. Een aanpak die wel elke keer weer zorgt voor afspraken met de juiste mensen.

Wat voor Wim, Jan, Jacques en vele anderen het grootste verschil maakte, was anders gaan praten over hun producten. Door een paar relatief kleine, maar heel belangrijke veranderingen in hun marketing door te voeren, gingen de resultaten door het dak.

Wat die veranderingen dan precies zijn?

De komende weken zetten we op deze website een aantal artikelen waarin we precies laten zien wat deze ondernemers hebben gedaan.

Als je hun voorbeeld volgt, kom je aan tafel bij de best mogelijke klanten en kun je je omzet en marge enorm vergroten.