Onze klanten: ondernemers in de industrie, IT en techniek

Wat onze klanten zeggen

“We groeiden van 8 ton naar 2,8 miljoen omzet. “

Het idee van meer standaard gaan verkopen heeft uiteindelijk opgeleverd dat we méér van dezelfde machines verkocht hebben. Ik kan je vertellen dat dat voor 2018 een omzetverbetering heeft opgeleverd van 350%.

In de tijd dat we de basismachine hebben ontwikkeld hebben we eigenlijk nooit een omzet hoger dan 1 miljoen gehad. We gaan de 1 miljoen nu overslaan en we gaan dit jaar richting de 2,8 miljoen euro.

Henk Nikkels, directeur-eigenaar TechNikkels

“Ik heb de afgelopen 2 jaar mijn omzet verdubbeld.”

Van 5,5 naar 11 miljoen. Dat was ook ons doel toen ik met Outdo begon. We hebben nu het doel gesteld om binnen 3 jaar onze omzet opnieuw te verdubbelen.

De eerste en misschien wel belangrijkste stap die wij genomen hebben is het opstarten van het denkproces over marketing.

Wat houdt dat voor ons precies in? Hoe positioneren we ons naar de markt toe? En hoe doen we dat zo concreet mogelijk?

Op een relatief eenvoudige manier zijn een aantal competenties naar boven gebracht die verborgen wel aanwezig waren.

Dingen waar wij misschien te makkelijk overheen gaan, omdat we met zoveel dingen bezig zijn.

We focussen meer op: wat is nu echt belangrijk?

Dirk Truyens, directeur-eigenaar TMR Plastics

“Ik verdubbelde mijn winst in één jaar.”

Ik dacht dat ik alles al wist eigenlijk na 25 jaar ervaring. Maar dat blijkt achteraf dus helemaal niet zo te zijn.

Er zijn een heleboel veranderingen. Het anders denken. Uit het oogpunt van de klant, in plaats van dat wij de klant willen pushen naar iets toe. Meer luisteren naar de klant, een andere aanpak.

Het gaat heel ver, maar uiteindelijk is het: we denken meer uit het oogpunt van de klant.

We draaien heel goed op het moment. We groeien eigenlijk een beetje uit ons jasje. En organisatorisch brengt dat natuurlijk ook nog wel wat dingen met zich mee.

Door deze aanpak probeer ik meer tijd te genereren om juist dát te doen waar ik goed in ben.

Marcel Gros, Directeur-eigenaar Rhenus Lub Nederland BV

“Het beste resultaat tot nu toe? Elke maand een nieuwe klant opstarten.”

Ik twijfelde of het meer van hetzelfde zou zijn, in de zin verkooptraining en coaching, en hoe concreet je er daarna meteen wat mee kon.

Dat is keihard meegevallen. Absoluut.

Het helpt mij enorm om die focus te houden en het heel concreet te maken. Dat heb ik af toe gewoon nodig.

Weten wat ik nu moet doen, wat later kan en wat echt belangrijk is. En daarmee ook regie pakken over waar ik naartoe wil.

Het beste resultaat tot nu toe? Elke maand een nieuwe klant opstarten.

Ronald Reinders, directeur-eigenaar Configure Me

“De ommekeer is gigantisch, het is niet te beschrijven.”

Ik werd direct wakker geschud. Het was concreet en toepasbaar in mijn onderneming.

Vanaf het eerste gesprek zijn we gelijk zaken gaan toepassen. Wat we op een heel artisanale manier deden, daar gaan we nu echt op een professionele manier mee bezig zijn.

Ik heb ondertussen ook al een nieuwe verkoper erbij om onze omzet te gaan verhogen en naar de dubbele winst te proberen geraken.

De ommekeer is zodanig, het is niet te beschrijven wat het voor mij teweeg heeft gebracht.

Verkoopgesprekken met klanten die op een heel andere manier verlopen, bijvoorbeeld.

Dat  vind ik fantastisch, dat we direct resultaat zien. Het is ongelofelijk.

Emanuel van Ackere, eigenaar Marc Van Ackere & Co