Er zijn maar 2 soorten websites die werken voor ondernemers in de techniek – welke past bij jou?

Martine Teeselink

De website.

Geen ondernemer is er ooit 100% tevreden over.

Maar veel te vaak levert een duur en tijdrovend redesign geen enkele extra lead op.

Ik ken zelfs een Utrechtse ondernemer die zijn gloednieuwe website na 2 maanden weer offline haalde om zijn oude zelf geknutselde wordpress site weer terug te zetten. Met die professionele nieuwe website kwam er plotseling geen lead meer binnen.

MEER GOEDE LEADS NODIG?

In ons boek 'Elke week goede leads' lees je onze bewezen marketingformule voor ondernemers in de techniek en de verhalen van ondernemers die hem hebben toegepast.

Je kunt de e-boek versie van het boek nu gratis downloaden! (Bij bol.com betaal je €14,95)

DOWNLOAD NU

WAAROM GEBEURT DAT NOU ZO VAAK?

Wat je ook doet op je website, maandenlang teksten schrijven over al je producten, er een full time medewerker op zetten, een bureau 40.000 euro betalen, het lijkt geen enkel verschil te maken.

Je haalt er geen klant méér door binnen.

MOET JE DIE HELE WEBSITE DAN MAAR OFFLINE GOOIEN?

Nee, natuurlijk niet. Zeker niet nu veel andere manieren om nieuwe klanten te ontmoeten voorlopig van de baan zijn.

Maar je moet er ook niet eindeloos tijd en geld in steken. Als je niet precies weet wat je met je website wilt bereiken én wat daarvoor nodig is, is de site al snel een bodemloze put.

MAAR WAT WERKT ER DAN WÉL?

Er zijn voor ondernemers in de techniek 2 soorten websites die werken. Als je de juiste kiest en het template dat erbij hoort vult, dan ben je klaar.

Die 2 soorten websites zijn:

  • het vangnet
  • het visitekaartje

WAT IS EEN VANGNET?

Een ‘vangnet’ website is een site die je gebruikt om klanten op te vangen die op één of andere manier naar je op zoek zijn. Via google bijvoorbeeld.

Kies een voor een vangnet als je weet dat er veel online gezocht wordt naar je product of dienst.

Het doel van je vangnet is: zo veel mogelijk zoekers opvangen en ze zo snel mogelijk naar een eerste afspraak bewegen.

EN EEN VISITEKAARTJE?

Een ‘visitekaartje’ website is een site die je gebruikt om te laten zien wat je doet en dat je een serieuze partij bent.

Daar kies je voor als je een product hebt waar niet veel op wordt gezocht, maar klanten en potentiële klanten wel jouw bedrijf opzoeken als ze je ergens anders gezien hebben. 

Het doel van een visitekaartjeswebsite is: laten zien dat waarmee je klanten kunt helpen en ze zo snel mogelijk naar een afspraak bewegen.

EN NU? HOE BOUW IK ZO’N WEBSITE?

Ga nou niet meteen een webbouwer bellen.

Meestal zijn er geen extreme maatregelen nodig om jouw website werkend te krijgen, maar zijn een paar slimme aanpassingen genoeg.

MET 3 SIMPELE, MAAR ESSENTIËLE AANPASSINGEN KUNNEN BIJNA ALLE BEDRIJVEN IN DE TECHNIEK MEER LEADS BINNENHALEN OP HUN WEBSITE.

In deze gratis online masterclass delen we wat je écht nodig hebt op je website om goede klanten aan te trekken. En hoe je ervoor zorgt dat ze ook echt een afspraak maken.

OVER DE AUTEUR

Martine Teeselink is één van de oprichters van Outdo: het enige adviesbureau in Nederland met een marketing- en acquisitiemethode die helemaal gericht is op het verkopen van complexe technische producten. Ze helpt ondernemers in de industrie, IT en techniek om meer te verkopen met hogere marges.