HET OUTDO SALES PROGRAMMA VOOR DE TECHNIEK.

De meeste verkopers hebben een hekel aan koude acquisitie. Vooral als ze technische experts zijn. Die zijn liever bezig met de inhoud, dan met 'mensen lastig vallen'.

Even wat cijfers:

  • 63% van de verkopers noemt koude acquisitie als het onderdeel van hun werk waar ze het meest tegenop zien.
  • Een ervaren verkoper in dienst hebben kost ongeveer 100.000 euro per jaar (inclusief auto en alles erop en eraan).
  • Bijna één op de drie nieuwe salesmensen verlaat de organisatie (vrijwillig of onvrijwillig) voor het einde van het eerste jaar. Omdat de resultaten tegenvallen.

Weet je zeker dat je goede salesmensen hebt, maar weet je ook zeker dat er méér in zit dan er nu uitkomt? Blijf dan niet hopen dat het verschil zit in extra discipline of aanmoediging.

Je mensen hebben de juiste gereedschappen nodig.

En jij ook.

"Het voelt super goed om een knop hebben om aan te draaien om meer werk binnen te halen"

- Mattijs Borst, directeur-eigenaar CWG Ingenieurs BV

Onze aanpak.

In Het Outdo Sales Programma voor de Techniek helpen we je om structureel meer te verkopen.

We leiden je door de 7 stappen om méér omzet uit je verkooptrajecten te halen en meer winst over te houden.

Dat start altijd met een stuk maatwerk om vaker aan tafel te komen bij de juiste klanten.

Outdo werkt met een 3-koppig team: Karen van Riel (oprichter), Monique Leenen (salescoach) en Ilona Schuyzeman (klantcommunicatie).

Fase 1: Aas testen.

Je kan bij de juiste mensen aan tafel komen met één telefoontje, één e-mailtje of één gesprek op de vakbeurs. Mits je het juiste zegt.

Je aas noemen wij dat.

In het programma ontwikkel je, met onze hulp, jouw eigen aas. Je krijgt ons 5-stappen plan om een eerste kladversie te maken, waarna je persoonlijke feedback krijgt. Vanuit die feedback ga je jouw aas testen bij echte klanten. Zodra de eerste resultaten binnen zijn, gaan we het aas aanscherpen, tot het keer op keer werkt.

Voorbeelden uit de praktijk:

  • Ramon maakte met zijn aas 7 afspraken in één week, bij klanten waar hij al jaren de deur in zijn gezicht kreeg.
  • Maarten belde vroeger iedere woensdag 50 potentiële klanten. Daar kwamen 2 afspraken uit. Met zijn nieuwe aas belt hij er nog maar 7, met hetzelfde resultaat.
  • Arjan haalde 21 goede leads binnen in 1 uur, nadat we aas toevoegde aan zijn presententatie deden.
  • Dick kwam kwam met zijn aas aan tafel bij 3 klanten die hij nooit op een andere manier had kunnen bereiken.
  • Zelf voerden we de afgelopen jaren gesprekken met meer dan 800 directeuren van MKB bedrijven in de techniek. 99% daarvan vroeg zelf een gesprek met ons aan. Door ons aas.

    Zodra jouw aas getest is, pakken we door.

Fase 2: Stroomlijnen.

Nu je aas werkt, gaan we je verkoopproces stroomlijnen. Je ontdekt hoe je jouw verkooptrajecten zó uitrolt dat je vaker en sneller JA's krijgt van klanten.

We gaan je slagingskans vergroten en je klantwaarde verhogen.

Je slagingskans is het percentage potentiële klanten dat daadwerkelijk tot de koop overgaat. Je klantwaarde is de waarde van de opdracht in euro's (en wat je eraan overhoudt onderaan de steep).

Samen pakken gaan we jouw verkoopproces op 7 punten stroomlijnen. Die 7 punten komen voor in ieder technisch bedrijf - of je nou een product, of een dienst verkoopt.

"Per week hebben we nu 20 bestellingen, soms 30. Eerder waren dat er 5 tot 15"

- Matthijs Freijters, Algemeen directeur Led Wereld BV

Wat levert het op?

In Het Outdo Sales Programma voor de Techniek helpen we je om meer te verkopen aan de beste klanten in jouw markt - in de helft van de tijd.

Je leert de gevorderde verkoopskills waarmee je:  

  • Aan tafel komt bij klanten waar het tot nu toe niet lukte
  • Op zo’n manier praat over je technische product dat klanten er direct enthousiast over worden.
  • Vanaf de eerste minuut de regie pakt in ieder gesprek, zodat klanten jou gaan volgen in plaats van andersom.
  • Een pad uitstippelt in je sales, dat onvermijdelijk uitkomt bij het product dat je wilt verkopen. 
  • De meest voorkomende bezwaren van jouw klanten laat wegsmelten als sneeuw voor de zon.  

"Ik heb nu een plan om de veranderende markt vóór te zijn."

- Coen Hartjes, directeur-eigenaar VH Engineering B.V.

Voor wie is het?

We werken met MKB-ondernemers in de techniek. Van de maakindustrie tot IT en alles ertussenin.

Onze klanten zitten bijvoorbeeld in de engineering, aandrijftechniek, luchttechniek, 3D printers, IoT platforms, CAD/CAM en PLM, meet- en regelinstrumenten, waterbeheersing, serialisatie, data ontsluiting en Front-end Development en ga zo maar door.

Sinds 2014 hebben we al 286 bedrijven mogen begeleiden. Duizenden ondernemers en verkopers volgden onze masterclasses, webinars en presentaties.

Voor wie is het niet?

Wij werken alleen voor bedrijven in de techniek. Heeft jouw bedrijf of salesteam geen technisch karakter? Dan past het waarschijnlijk niet.

Onze aanpak is ongeschikt voor webshops en dozenschuivers. Het is specifiek bedoeld voor mensen die váker aan tafel willen zitten met klanten - niet minder vaak.

Heb je een start-up? Dan kun je beter eerst pionieren en zo je klanten beter leren kennen. Gebruik vooral onze gratis artikelen en webinars om dat slim aan te pakken.

Gezien in:

€600.000 in 3 maanden.

We hebben al jaren een grote klantenkring, maar de verkoop van nieuwe machines bleef achter. Ook met het aannemen van ervaren vertegenwoordigers lukte het niet om meer te verkopen. Ik had dus best iets uit te leggen toen ik aankwam met de factuur voor Het Outdo Sales Programma voor de Techniek. Het is een grote investering in een deel van ons bedrijf wat de afgelopen jaren alleen maar tonnen gekost heeft.

Wat is het resultaat?
Outdo heeft mij geleerd hoe ik ervoor zorg dat mijn verkopers ook echt verkopen! We hebben de afgelopen maanden bizar veel verkocht: 6 ton in 3 maanden. Mijn doel was 1 miljoen in een jaar. - Juriaan van Dam, Eigenaar ESL-agri.

IS HET WAT VOOR MIJ?

Laten we er samen naar kijken. 
Klik hier.