In Het Outdo Sales Programma voor de Techniek helpen we jou of je salesteam om aan tafel te komen bij de juiste klanten en sneller, meer handtekeningen onder offertes te krijgen.
Je gaat onze aanpak toepassen, ontwikkeld voor bedrijven in de techniek. En we ondersteunen je team om jullie nieuwe verkoopstrategie in de praktijk te brengen. Zodat iedereen meer afspraken krijgt, zonder dat het bij kennismakingsgesprekken blijft.
Alle stappen die we samen zetten, leggen we vast in jullie eigen Sales Handboek. Zo borgen we de aanpak en wordt het overdraagbaar.
Soms lijkt binnenkomen bij de juiste klanten bijna onmogelijk. Goede leads verzamelen is duur en tijdrovend.
Toch kun je aan tafel komen met één telefoontje. Als je het juiste zegt.
Aas noemen wij dat.
Met een telefoon en 3 goede zinnen maakte Ramon 7 afspraken in een week, met klanten waar hij al jaren de deur in zijn gezicht kreeg.
En Arjan haalde 21 goede leads binnen in een uur, nadat we een paar slimme aanpassingen aan zijn presentatie deden.
Zelf voerden we iedere week gesprekken met directeuren van Nederlandse bedrijven in de techniek. 99% daarvan reageert op hetzelfde aas.
Hoe werkt aas dan? Dit is een voorbeeld van aas dat we hebben gemaakt voor een distributiebedrijf met een internationaal salesteam.
Hoe meer tijd je verliest aan slechte klanten, hoe minder je verdient.
Zodra je leert hoe je razendsnel het kaf van het koren kunt scheiden en gesprekken gaat voeren met de beste klanten, wordt alles anders in je bedrijf.
Henk liet zijn nieuwe verkoper aan het eind van het jaar weer gaan, omdat hij alleen meer dan genoeg orders kon binnenhalen. Ook naast zijn taken als directeur.
Bernard paste zijn verkoopproces zó aan, dat hij nooit meer uren verspilde aan offertes voor mensen die alleen de prijs van hun huidige leverancier wilden vergelijken.
Een machine van een miljoen verkoop je niet in één gesprek. Maar het kan sneller dan je denkt. Sterker nog, het kan in 50% van de tijd.
Maximale urgentie creëren in verkoopgesprekken, kun je leren.
Niet met gladde trucjes, maar door slimmere vragen te stellen. Meer bezwaren weg te nemen. En zó te praten over je product, dat klanten razendsnel in actie komen.
Marieke verkocht tijdens ons programma binnen een week voor 1,7 miljoen aan projecten. Terwijl haar directeur lekker op vakantie was. En de resultaten blijven plakken. Vroeger deed haar salesteam er gemiddeld 2 jaar over om een project te verkopen. Nu is dat 1 jaar.
Gaat dit alleen op voor investeringsgoederen zoals machines? Nee. In de software en IT-dienstverlening kan het nóg sneller.
Neem de case van Bart-Jan. Hij verkoopt werkplek beheer. Hij komt nu met een getekende offerte terug na het eerste gesprek. Terwijl hij vroeger 3 tot 6 gesprekken (en gemiddeld 3 maanden) nodig had om dezelfde deal te sluiten.
"Het allerleukste aan het Outdo Sales Programma voor de Techniek is dat het ook werkt: 30% meer winst!"
GERRIE OREEL - Directeur Stufa
"In 2021 hebben wij Outdo’s programma gevolgd. Mijn collega had het boek Elke week goede leads gelezen en gelijk een exemplaar naar mijn huisadres gestuurd. Na het lezen dachten we allebei: ‘Dit moeten we doen’. Tot ik de prijs van het programma hoorde. Toen lag ik aan de beademing. Maar mijn collega zei: 'We gaan er echt niet aan failliet, dus we gaan ervoor'.
Inmiddels zijn we een dik jaar verder. Het programma hebben we zéker terugverdiend en wat we hebben geleerd passen we dagelijks toe.
We doen iedere maand hetzelfde om nieuwe klanten binnen te halen. En dat werkt gewoon. We hebben elke keer concrete, goede afspraken en orders. De conversie ratio is heel hoog. 1 Op de 4 afspraken wordt klant. En ik heb nu een goede bellijst waar ik de krenten uit de pap kan halen. Ons grootste probleem is inmiddels: uitleveren.
Jasper Verbunt - Commercieel directeur Produsoft BV
"Het programma zet je heel erg aan het denken. Over hoe je je bedrijf runt, hoe je omgaat met je klanten en hoe je dat beter kunt doen.
Een concreet voorbeeld is een klant die wel erg was geschrokken van de kosten. In plaats van het voorstel te verdedigen, hebben we onze kennis van hoe je zo’n project aanpakt gedeeld met de klant. Daarmee zagen we dat het gesprek volledig draaide. Dat het helemaal niet meer ging over kosten, maar over wat wij kunnen bijdragen aan de business."
PAUL NOORDHUIZEN - Eigenaar Jool.nl
"Ook als je heel veel training al hebt gehad zou ik dit zeker aanbevelen, als je in de doelgroep valt.
Want er zit heel specifiek voor de maakindustrie, voor de technische industrie en complexe producten, voldoende in wat nieuw is ten opzichte van wat je overal anders leert."
PAUL HORCHNER - Directeur-eigenaar Enginia
"In het verleden had ik een verkoper die de acquisitie deed, maar toen hij vertrok wist ik niet goed hoe ik het zelf aan moest pakken. Ik voelde mezelf geen 'ras-verkoper' en ik had niet altijd het gevoel dat grote partijen mijn bedrijf serieus namen. Nu ik het Outdo programma heb gevolgd gaat dat veel beter. Ik voel me zelfverzekerder als ik bij een klant aan tafel zit. Beter voorbereid ook. Dat zie ik ook terug in de opdrachten."
ARNOLD SNETSELAAR- Directeur Technofil BV
Maak een belafspraak met één van ons, dan bespreken we wat het beste past in jouw situatie.
"Zou ik het programma aanraden aan anderen die ook hun omzet willen verdubbelen? Ja, niet aan mijn concurrenten, maar buiten ons vakgebied zou ik het zeker aanraden."
MARK BOER - Directeur Aemics