Outdo helpt ondernemers in de maakindustrie, software en techniek om structureel meer te verkopen. Zonder dat je een ton moet uittrekken om een extra verkoper aan te nemen.
Hoe? Door je conversie te verbeteren. Van eerste contact, tot getekend contract. We leiden je door de 7 stappen om méér betalende klanten uit je verkooptrajecten te halen.
Outdo BV is in 2014 opgericht door Karen van Riel en Martine Teeselink. Sinds 2021 is Karen directeur-eigenaar.
We hebben inmiddels meer dan 400 ondernemers en verkopers in de maakindustrie, software en techniek geholpen om meer afspraken te krijgen en hun omzet en marge flink te vergroten (soms zelfs te verzesvoudigen).
In 2019 verscheen het boek dat we daarover schreven: “Elke Week Goede Leads”. Het boek stond wekenlang in de Managementboek Top 100.
Onze klanten komen vooral uit Nederland, maar we bieden ons programma ook in het Engels aan. Daarmee hebben we salesteams begeleid in Nederland, België, Duitsland, Engeland, Polen, Tsjechië, Frankrijk en Spanje.
Om iedereen de kans te geven om kennis te maken met onze aanpak, geeft Karen iedere maand een gratis webinar. Daarnaast staat ze regelmatig live op het podium als spreker.
"In één dag heb ik meer concrete resultaten geboekt dan in alle sales seminars die ik de afgelopen 20 jaar heb gevolgd."
- ARJAN VAN DER ZANDEN, Eigenaar Alba Trading
"De gemiddelde omvang van onze projecten was dit jaar al 50% groter dan vorig jaar!"
- HARM KIEVIT, Directeur EnergieAnders
"In plaats van dat we 10 producten moeten verkopen, doen we nu 4 grotere. In dezelfde tijd. Zo besparen we 1,5 FTE"
- CHRIS VAN DEN HOVEN, Directie Rokem Fijnmechanica
In de afgelopen periode hebben we met Outdo structureel aan sales gewerkt. We hebben nu een funnel die gevuld is. En we maken meer afspraken met een hogere slagingskans.
Het grootste verschil is dat de waarde van onze offertes veel hoger is. Er zitten nu offertes tussen van €850.000 terwijl €100.000 eerder 'een grote klant' was.
Jeroen Rondeel, Founder Blue Engineering
"Our salesteam now looks forward. They don't just call the customers to be received the next week, but they try to plan themselves on a quarterly basis just making it a little bit more professional. So where to set trips, exhibitions, different meetings with suppliers and customers. Planning in advance helps to reach the target.."
Sales director Spanje - Agent en distributeur van grondstoffen en industriële apparatuur
"We hebben geleerd hoe we onze schaarste zo goed mogelijk verkopen. En hoe we de winst kunnen maximaliseren door structuur aan te brengen in de verkoop. Eerst kochten klanten bij ons heel gefragmenteerd onderdelen in, bijna per stuk. Nu gaat het in pakketten en sub-samenstellingen. Voor nieuwe klanten geldt hetzelfde; ook aan hen verkopen we nu pakketten. Zo gaan de kosten voor productie en logistiek omlaag en kunnen de marges, wederzijds, omhoog."
d'Jeff van der Ven - DGA Geton Roestvrijstaalindustrie
"We zien na drie maanden al fantastische resultaten. De gemiddelde omvang van onze projecten was dit jaar al 50% groter dan vorig jaar, terwijl de trend in de jaren hiervoor was dat de projecten qua omzet gemiddeld steeds kleiner werden."
HARM KIEVIT - Directeur EnergieAnders
"We zijn heel blij dat we geïnvesteerd hebben in het Outdo Sales Programma voor de Techniek. De resultaten zijn boven verwachting. Nu we het hele outside sales team hebben getraind, pakken we door met de inside sales. In totaal zijn dat 92 mensen in 8 landen."
Managing Partner, distributeur van grondstoffen en industriële apparatuur