HET OUTDO PROGRAMMA

De meeste verkopers (inderdaad, de mensen die betaald worden om afspraken te maken), hebben een bloedhekel aan koude acquisitie.

Even wat cijfers:

  • 63% van de verkopers noemt koude acquisitie het onderdeel van hun werk waar ze het meest tegenop zien.
  • Een ervaren verkoper in dienst hebben kost ongeveer 100.000 euro per jaar (inclusief auto en alles erop en eraan).
  • Bijna één op de drie nieuwe salesmensen verlaat de organisatie (vrijwillig of onvrijwillig) voor het einde van het eerste jaar. Omdat de resultaten tegenvallen.

Als je een hekel hebt aan koude acquisitie, ben je dus niet alleen. Wil je toch continu blijven verkopen?

Blijf dan niet hopen dat je er komt met wat extra discipline.

Wij leren ondernemers en verkopers de 7 punten die het grootste verschil maken als je complexe producten verkoopt anno 2022.

Dat start altijd met binnenkomen bij nieuwe klanten (voor 90% het lastigste onderdeel). We ontwerpen een stuk gereedschap op maat waarmee je eenvoudiger binnenkomt bij beslissers. Het ‘aas’ noemen we dat. Iets wat je voor de neus van een klant bungelt, waardoor hij binnen een paar zinnen JA zegt op jouw verzoek om een afspraak te maken.

Daarna pakken we door en stroomlijnen we je hele verkoopproces.

Die aanpak werkt. Dat zien we terug in de resultaten:

  • Met een telefoon en 3 goede zinnen maakte Ramon 7 afspraken in een week, met klanten waar hij jarenlang de deur in zijn gezicht kreeg.
  • Arjan haalde 21 goede leads binnen in een uur, nadat we zijn presentatie op 3 strategische punten hadden aangepast.  
  • Marieke verkocht in een week voor 1,7 miljoen aan projecten. Eén klant zette zijn handtekening op de beursvloer nadat ze op een sympathieke manier de duimschroeven kon aandraaien.
  • Bart-Jan komt nu met een getekende offerte terug na het eerste gesprek. Terwijl hij vroeger 3 tot 6 gesprekken nodig had om dezelfde deal te sluiten.
  • En Harm zag de gemiddelde omvang van zijn projecten met 50% stijgen na 3 maanden, terwijl de trend in de jaren daarvoor precies tegenovergesteld was.

Zo hebben we nog veel meer voorbeelden.

De afgelopen 8 jaar hebben we met meer dan 800 directeuren van Nederlandse MKB bedrijven in de techniek hun verkoopstrategie uitgestippeld. We werkten samen met 224 van hen om die strategie in de praktijk te brengen.

We geven geen gortdroge theorie of gladde trucjes, maar één aanpak op maat waarmee je jarenlang de beste klanten binnenhaalt.

Onze aanpak bestaat uit twee fasen: de testfase en de fase waarin we je hele verkoopproces gaan stroomlijnen.

DE TESTFASE

Het doel van de testfase is simpel: de eerste afspraken in de agenda krijgen met het nieuwe gereedschap dat we samen gaan maken.

Je 'aas' noemen we dat gereedschap.

De testfase bestaat uit:

  • Ons 5 Stappen Plan waarmee je de eerste versie van je aas op papier zet
  • De eerste ronde persoonlijke feedback op jouw aas
  • Een tweede ronde na het testen bij echte klanten
  • Onze hulp om de juiste toon te vinden

DE STROOMLIJN FASE

Daarna gaan we versnellen. We gaan samen je hele verkoopproces stroomlijnen. Zodat je sneller meer JA's krijgt in je verkoopgesprekken (die nu vaker in je agenda staan).

Deze fase bestaat uit:

  • 3 Live online Masterclasses
  • 10 Wekelijkse calls waarin je alles waar je in de praktijk tegenaan loopt bij ons kan voorleggen

Je krijgt in deze fase niet alleen feedback van ons, maar ook van andere deelnemers aan het programma. Daardoor gaan je oogkleppen af. Je hoort wat je klant nooit tegen jou zou zeggen (maar wel denkt). En doordat je ziet welke stappen anderen zetten, boek je zelf ook sneller resultaat.

WAT LEVERT HET OP?

In het Outdo Programma helpen we je om meer te verkopen aan de beste klanten in jouw markt - in de helft van de tijd.

Je leert de gevorderde verkoopskills waarmee je:  

  • Aan tafel komt bij klanten waar het tot nu toe niet lukte
  • Op zo’n manier praat over je technische product dat klanten er direct enthousiast over worden.
  • Vanaf de eerste minuut de regie pakt in ieder gesprek, zodat klanten jou gaan volgen in plaats van andersom.
  • Een pad uitstippelt in je sales, dat onvermijdelijk uitkomt bij het product dat je wilt verkopen. 
  • De meest voorkomende bezwaren van jouw klanten laat wegsmelten als sneeuw voor de zon.  

VOOR WIE IS HET?

We werken met MKB-ondernemers in de maakindustrie, software en techniek. We helpen hen om meer te verkopen aan de beste klanten in hun markt.

Wat dan?

Alle soorten machines, metaalbewerking en software.

En bijvoorbeeld engineering, aandrijftechniek, luchttechniek, 3D printers, IoT platforms, CAD/CAM en PLM, meet- en regelinstrumenten, waterbeheersing, serialisatie, data ontsluiting en Front-end Development.

Sinds 2014 hebben we al 224 ondernemers en verkopers persoonlijk mogen begeleiden. Duizenden volgden onze masterclasses, webinars en presentaties.

VOOR WIE IS HET NIET?

In dit programma gaan wij ervan uit dat je een kwaliteitsproduct- of dienst verkoopt. Als het rommel is, kan de beste begeleiding ter wereld je niet redden.

Daarnaast is onze aanpak is ongeschikt voor webshops en dozenschuivers. Het is specifiek bedoeld voor mensen die váker aan tafel willen zitten met klanten - niet minder vaak.

Ben je een starter of een start-up? Dan kun je beter eerst pionieren en zo je klanten beter leren kennen. Gebruik vooral onze gratis artikelen en webinars om dat slim aan te pakken.

Gezien in:

IS HET WAT VOOR MIJ?

   Klik hier - 789 ondernemers gingen je voor