Deze app vult je inbox met warme leads (zonder marketing)

“Frans Achternaam van Bedrijfsnaam heeft uw whitepaper gedownload.”
Dit soort e-mails ontvang ik iedere dag, meerdere keren.

‘Frans’ heeft dan van mij een bericht gekregen op LinkedIn: "Hallo Frans, ik zag [aanleiding], en ik dacht dat dit whitepaper misschien wel interessant voor je is.”

Heb ik dat berichtje zelf geschreven? Nee, het is geautomatiseerd. Zodra Frans erop klikt - zonder een mailadres, telefoonnummer of naam achter te laten - krijg ik een seintje: Frans Achternaam heeft het whitepaper gedownload.

En dan wordt het voor mij interessant.

Het grote verschil met traditionele marketing

Als jij een marketingafdeling hebt, dan heb je waarschijnlijk een marketeer. En die heeft jou al 1800 keer verteld dat er minstens 8 contactmomenten nodig zijn voordat je een afspraak krijgt met een potentiële lead. Want leads moeten je langzaamaan leren kennen.

Hoe marketeers te werk gaan? Ze maken een download, en die zetten ze dan achter advertenties of op je website. Om de zoveel tijd gaan ze dan naar de achterkant van bijvoorbeeld LinkedIn, om daar een of ander onleesbaar CSV-bestand uit te halen met de potentiële leads die het de afgelopen maand hebben gedownload.

Dat bestand mailen ze naar je salesmedewerkers. En wat doen zij ermee? Veel te vaak niks.

En als jouw salesmensen wel bellen? Dan doen ze dat met een oude lijst. De leads op de lijst zijn ijskoud op het moment dat ze jouw verkoper aan de lijn hebben.

Snel bellen maakt het verschil

Als jouw verkoper direct na de download aan de telefoon hangt, is het een ander verhaal. Dan ben je aan het speervissen. Jouw doel is niet om bij die 8 contactmomenten te komen, nee: je maakt die afspraak direct. Dat is wat je wilt.

De tool: Dripify

Wij gebruiken hiervoor Dripify. En onze klanten ook. Met deze app stuur je automatisch berichten naar potentiële leads, via LinkedIn. Die leads staan in een aparte groep. In mijn geval is dat bijvoorbeeld: CEO's van technische bedrijven in Noord-Brabant. Dat zijn er 2447, en daarvan pakken we steeds een plukje van 60 per week. Zij krijgen een connectieverzoek en doorlopen de hele sequence, tot en met de eerste klik.

En dan wordt het interessant

Op het moment dat iemand klikt op een bericht in hun inbox van LinkedIn, krijg ik een berichtje: "De CEO van [Brabantse bedrijfsnaam] heeft interesse in het onderwerp dat jij net hebt gedeeld."

Kijk, dat is mooi. Daar kan je als salesteam bovenop zitten.

Met Dripify creëer je een structuur binnen je salesproces. Perfect geschikt voor jouw technische salesteam dat huiverig is voor koude acquisitie. Je helpt ze om meteen actie te ondernemen én geeft ze een gespreksonderwerp als ze bellen.

Als je dan ook nog aas gaat gebruiken, staat de agenda in no time vol met nieuwe afspraken.

MEER GOEDE LEADS NODIG?

In ons boek 'Elke week goede leads' lees je onze bewezen marketingformule voor ondernemers in de techniek en de verhalen van ondernemers die hem hebben toegepast.

Je kunt de e-boek versie van het boek nu gratis downloaden! (Bij bol.com betaal je €14,95)

DOWNLOAD NU