Zonder aanwas van nieuwe klanten verdwijnt jouw bedrijf als een ijsblokje in de zon. Aan de andere kant: nieuwe klanten benaderen is precies waar technische salesmensen het meest huiverig voor zijn.
Jouw verkopers gaan veel liever bezig met een bestaande klant, een lopend project, of een technische vraag die binnenkomt. Terwijl jij liever hebt dat ze naar buiten gaan.
En wat gebeurt er dan? De weinige tijd die jouw verkoper in de week heeft voor acquisitie, wordt besteed aan het maken van een bellijst.
Dat kan anders.
Die bellijst? Die moet klaarliggen
En dat hoef je niet zelf te doen. Je kan één iemand in je salesteam aanwijzen om dit op te pakken met AI: met de goede prompt genereer je een lijst met bedrijfsnamen en functieprofielen van nieuwe prospects.
Dit is de prompt die het mogelijk maakt
Upload je bestaande leads- of klantenlijst, en gebruik deze prompt:
"Gebruik bedrijfsnamen en branches uit dit bestand als uitgangspunt voor een lijst met nieuwe prospects. Genereer 20 vergelijkbare bedrijven in NL die actief zijn in vergelijkbare sectoren. Voorwaarden: sluit bedrijven uit die al in het Excel-bestand staan. Ik wil alleen … [vul jouw voorwaarden in]. Ik wil liever 15 goede dan 30 matige. Vul de tabel aan met de nieuwe prospects. Zoek voor ieder bedrijf uit de lijst een relevante inkoopfunctie, met naam, titel en LinkedIn-profiel. Dubbelcheck je werk. Lever een tabel op."
Het enige wat jij nog hoeft te doen, is je afvragen welke klanten je het liefst zou willen klonen.
Van bedrijfsnaam naar mobiel nummer
“Ja leuk, zo’n lijst”, denk je, “maar dan moeten mijn mensen nog achter de telefoonnummers aan. En als ze die gevonden hebben en gaan bellen, dan stuiten ze op de mensen van de receptie.”
Nou, nu niet meer. Want met een speciale tool kun je de telefoonnummers vinden van de contactpersonen die ChatGPT voor je gevonden heeft.
Dan is het enige wat je nog hoeft te doen: bellen.
De tool die alle telefoonnummers vindt
De tool die ik al onze klanten aanraad is Lusha: de scraping tool voor mobiele nummers en emailadressen. Lusha zegt dat zij volledig in lijn zijn met de AVG-wetgeving, en wereldwijd de privacywetgeving qua persoonsgegevens.
Voorbij zijn de dagen van de receptionist
Voorbij zijn de dagen dat een hele capabele receptionist jou als een pitbull tegen kon houden, waardoor jouw mensen er niet doorheen kunnen. Nu heb je het directe mobiele nummer van de contactpersoon die je écht wilt spreken.
Allemaal zonder dat je ook maar iets met de hand hoeft te doen.
Direct een afspraak maken?
In ons boek 'Elke week goede leads' lees je onze bewezen marketingformule voor ondernemers in de techniek en de verhalen van ondernemers die hem hebben toegepast.
Je kunt de e-boek versie van het boek nu gratis downloaden! (Bij bol.com betaal je €14,95)