Dus wat doen ze? Juist, ze trappen op de rem.
Mensen die onzeker worden, zetten projecten en investeringen 'in de ijskast'.
Verkooptrajecten waar jij en je team uren, energie en geld in hebben gestoken verdwijnen ineens in onduidelijkheid.
Hoe haal je zo’n verkooptraject weer uit de ijskast?
Mijn advies is: plan een gesprek in.
Niet zomaar bellen en hopen dat iemand tijd heeft. Nee, plan bewust een half uur in met de klant.
Hoe doe je dat, bij zo’n vastgelopen traject?
Bel op (of mail) en zeg:
“Hé, we hebben dit project. Ik merk dat het momenteel niet zo snel loopt als we drie maanden geleden hadden verwacht. Ik wil graag een half uur met jou inplannen om een realistische planning te maken: Wanneer moeten we hier weer mee aan de slag?”
Leg uit waarom je dat wilt: “Dat doen we ook om te voorkomen dat als jij straks aan de bel trekt, wij onze capaciteit al hebben volgepland.”
In dat gesprek (dat half uurtje) doe je 5 dingen, in deze volgorde:
Zo druk je je klant met zijn neus op de feiten en maak je samen een plan voor de volgende stappen.
Belangrijk:
In ons boek 'Elke week goede leads' lees je onze bewezen marketingformule voor ondernemers in de techniek en de verhalen van ondernemers die hem hebben toegepast.
Je kunt de e-boek versie van het boek nu gratis downloaden! (Bij bol.com betaal je €14,95)