Gemiddeld leiden 5% van de koude belletjes tot een afspraak.
Dus stel, je wilt volgend jaar 20 nieuwe klanten en je schat in dat je daarvoor 100 eerste afspraken nodig hebt.
Dat betekent: 2000 telefoontjes.
En dat zijn dan de keren dat er iemand opneemt.
Want niet iedere keer is het raak.
Dus voor jouw verkopers betekent dat: 2000 keer bellen, 1500 keer een notitie maken om later terug te bellen. En dan 1500 keer opnieuw bellen. Enzovoort.
Voor jou als commercieel directeur is het 2000 keer monitoren: wordt er daadwerkelijk gebeld? En ging dat gesprek goed, wordt er teruggebeld, is die afspraak gemaakt?
En 2000 telefoontjes in een jaar is niet alleen veel werk.
De kans dat het echt gedaan wordt is minuscuul.
Waarom?
Als jij als verkoper op een dag 8 keer nee hebt gehoord dan ga je mailen.
En hoor je wat op die mails? Nee.
Dit is heel druk doen. Zonder resultaat.
Maar…
Dat percentage kan omhoog.
In het Outdo Salesprogramma voor de Techniek komen senior verkopers uit op 70% afspraken uit koude belletjes, dankzij het aas dat ze gebruiken.
(Junioren op 25 tot 30%.)
Dat verandert alles.
➡️ Dus stel: je wilt 20 nieuwe klanten en daarvoor heb je 100 eerste afspraken nodig.
Dat zijn tot wel 1857 telefoontjes minder.
1857 keer niet monitoren. Niet coachen. Niet terugbellen.
1857 keer geen frustratie over leads die nergens toe leiden.
En je zit wél bij die 100 potentiële topklanten aan tafel. .
In ons boek 'Elke week goede leads' lees je onze bewezen marketingformule voor ondernemers in de techniek en de verhalen van ondernemers die hem hebben toegepast.
Je kunt de e-boek versie van het boek nu gratis downloaden! (Bij bol.com betaal je €14,95)