Ik sprak vorige week een commercieel directeur van één van de grootste industriële bedrijven van Nederland.
"Maar we kunnen ook de productie van het hele apparaat voor hem overnemen". Zo begon één van de deelnemers in ons programma zijn update tijdens ons wekelijkse videogesprek.
De website. Geen ondernemer is er ooit 100% tevreden over. Maar veel te vaak levert een duur en tijdrovend redesign geen enkele extra lead op.
Vorige week deelde ik de case van Paul met je, die met een ijzersterke mail naar 38 mensen die nog nooit van hem gehoord hadden 9 gesprekken inplande – nog zonder erachteraan te bellen.
Wat zorgde er nou voor dat die ene mail zulke geweldige resultaten opleverde, terwijl duizenden andere e-mails nul respons opleveren?
Hoe vaak heb jij het al meegemaakt dat je een nieuwe klant spreekt en na 5 minuten al weet: “Dit is een match!"?
En dan zegt je klant opeens: “Maar…”
Ben je op het punt in je bedrijf dat je een stap terug wilt doen om tijd vrij te maken voor nieuwe projecten? We spreken vaak ondernemers die hun volgende stap al wel voor zich zien, maar er nog geen tijd voor hebben.
Een gelijkwaardige relatie met je klant. Zo’n relatie waarin je een echt sparringspartner bent. Waarin jouw klant gelijk belt als ‘ie een technische uitdaging heeft, zonder offertes aan te vragen bij andere leveranciers.
Een week of 6 geleden sprak ik in één week twee ondernemers over hetzelfde onderwerp: hoe ze een betere positie konden krijgen in hun markt...
Elke week goede leads, daar zou je zo’n beetje elke ondernemer blij mee maken...
Je hebt nooit genoeg goede leads. Maar ook geen tijd om achter iedere marketingtrend aan te lopen. Of om elke potentiële klant in Europa wekenlang te bestoken met telefoontjes..
Toen ik de zaal binnenkwam schrok ik toch wel even. Ik heb geen last van spreekangst, maar ik had ook nog nooit eerder voor een zaal met 200 lege stoelen gestaan....
Er zijn eindeloos veel boeken, blogs en opleidingen over marketing. Helaas zijn die meestal zo goed als nutteloos voor mkb-ondernemers die een complex, technisch product verkopen...
M’n prijzen verhogen? Dat kan echt niet zomaar, mevrouw van Riel...
Je hebt vast weleens een gesprek gevoerd met een verkoper die eindeloos over zijn product praatte. Iemand die niet uitgepraat raakte over alle geweldige kenmerken, alle onuitputtelijke opties, alle fantastische voordelen...
Er was één onderwerp tijdens ons Game Changer Event afgelopen oktober, dat sommige ondernemers in de zaal dezelfde week nog tienduizenden euro’s extra omzet opleverde.
Wat dat onderwerp was?
Zoals je de afgelopen week hebt kunnen lezen, zijn er een paar grote valkuilen die je absoluut moet vermijden als je op zoek gaat naar meer leads...
Ook succesvolle bedrijven in de maakindustrie worstelen vaak om hun hoofd boven water te houden, omdat hun prijzen veel te laag zijn. Er is continu druk op de marge en dat heeft enorme gevolgen. Terwijl het nergens voor nodig is...
De laatste tijd heb ik het vaak met ondernemers over vissen...
En dan vooral over het verschil tussen:
A) een hengel uitgooien B) een hengel uitgooien met levend aas eraan.
Met levend aas bijten de grote vissen. Zonder niet...
Laatst sprak ik een ondernemer die dol is op pionieren. Hij denkt met plezier terug aan de begindagen van zijn bedrijf, toen hij alleen maar bezig was met verkopen...
Als je een grote doorbraak wilt maken in de groei van je bedrijf, is daar vaak een rigoureuze stap voor nodig...
Het is tweede dag van de vakbeurs. Een vermoeide accountmanager doet z’n best om zichzelf onzichtbaar te maken in zijn stand. Dat lukt hem heel aardig. ...
Ondernemers in de industrie kunnen de groei nauwelijks nog aan. Drie jaar geleden was iedereen nog naarstig op zoek naar ...
Voor ik me volledig op Outdo stortte, werkte ik als fondsenwerver voor een klein goed doel. Dag in dag uit fietste ik naar een grauw industrieterrein met een nobele opdracht: geld binnenhalen om ...
Het was bloedheet in Utrecht. En niet alleen buiten. Karen en ik waren verwikkeld in een verhitte discussie over ...
Het is niet voor niets dat de folders die je thuis in de brievenbus krijgt vol staan met kortingen, bodemprijzen en speciale aanbiedingen. Goedkoop verkoopt. ...