Zo kom je in 3 stappen binnen bij grote klanten – ook als ze al jaren de boot afhouden 

Binnenkomen bij echt grote klanten is topsport. Ook als je een prachtige oplossing hebt, een sterk team en een duidelijke meerwaarde. Als je aanklopt bij een grote nieuwe klant, hoor je steeds hetzelfde: "We hebben al een leverancier." Of: "Zet het maar op de mail." En dan… stilte. 

LEES HIER VERDER

Zo maak je van je meest sceptische verkoper de motor achter je nieuwe acquisitieplannen – ook als hij normaal alleen met zijn armen stug over elkaar kritiek zit te leveren

Geen gereedschap, geen resultaten. Waarom je salesteam vastloopt op koude acquisitie 

Een paar jaar geleden deed Ron mee aan ons salesprogramma. Een ervaren verkoper uit de metaalbewerking. Hij had twintig jaar ervaring in anodiseren van aluminium, echt een baas in zijn vak. En verkopen kon hij ook. 

Waarom 'gewoon hoog inzetten' je salesteam lamlegt – en hoe je ze wél zo ver krijgt dat ze afspraken bij nieuwe klanten gaan maken 

Herkenbaar?  

Naamsbekendheid: 100%. Maar toch: 0 afspraken. (Dit ging er mis.) 

Voordat ik Outdo oprichtte, werkte ik bij een goed doel. Mijn baan? Sales. Oftewel, projecten ‘verkopen’ aan donateurs.  

3 contra-intuïtieve tips om je salesteam proactief naar buiten te krijgen 

Dit is dé vraag die ik altijd krijg van commercieel directeuren en van eigenaren van bedrijven die werken met technische mensen in de sales: “Hoe krijg ik ze mee? Hoe zorg ik ervoor dat ze meer proactief naar buiten gaan?” 

Dit is de grootste valkuil als je AI gaat inzetten in je sales 

Het wordt steeds moeilijker om afspraken te krijgen bij nieuwe klanten. En uit onderzoek blijkt dat 63% van alle verkopers in de B2B er tegenop zien om die telefoon te pakken.  

Dit is het geheim waardoor 7 van de 10 telefoontjes een afspraak opleveren 

Iedere commercieel directeur weet dat het benaderen van nieuwe klanten een numbers game is. Maar wat doe je als die game niet werkt?  

Naamsbekendheid: 100%. Maar toch: 0 afspraken. (Dit ging er mis.)  

Mijn persoonlijke ervaring van een gouden marketingactie die exact niets opleverde onder de streep.  

Zet deze 3 stappen om in 2025 méér klanten dan ooit te benaderen

Hoe ga jij in 2025 meer klanten dan ooit benaderen?

Waarom je verkopers niet naar buiten gaan, hoe váák je het ook vraagt. 

Wat ik vaak hoor van commercieel directeuren in de techniek, is dat ze steeds weer tegen hun mensen zeggen: “Ga naar buiten.”  

Het grootste risico van AI in je sales – en hoe je dat omzeilt

We leven in gouden tijden. 

Video: Een praktijkvoorbeeld van aas

Je hoort mij constant praten over 'aas'. Maar wat is het dan precies? In deze video geeft ik je een voorbeeld van één van onze klanten: een distributiebedrijf met een Europees salesteam dat binnen wil komen bij R&D en inkoop van cosmetische bedrijven.

KLIK HIER OM DE VIDEO TE KIJKEN (4 MINUTEN)

Wat Aristoteles en AI te maken hebben met jouw verkoopplan voor 2025"

Er ligt een heel vers, nieuw, sneeuwwit blad van een jaar voor ons: 2025. Dit is hét moment om na te denken over jouw salesstrategie. Je moet wel.

Waarom?

Een volledig onbekende strategie om nieuwe klanten te krijgen (en risico te spreiden)

Ik sprak vorige week een commercieel directeur van één van de grootste industriële bedrijven van Nederland.

"Een klant koopt bij ons alleen onderdelen..."."

"Maar we kunnen ook de productie van het hele apparaat voor hem overnemen". Zo begon één van de deelnemers in ons programma zijn update tijdens ons wekelijkse videogesprek.

Er zijn maar 2 soorten websites die werken voor ondernemers in de techniek – welke past bij jou?

3 Aanpassingen waardoor je website eindelijk leads oplevert (zonder peperduur redesign)

De website. Geen ondernemer is er ooit 100% tevreden over. Maar veel te vaak levert een duur en tijdrovend redesign geen enkele extra lead op.

Zo krijg je de agenda van je verkoopteam bomvol gesprekken – zonder een cent uit te geven aan marketing

Driekwart van je verkoopdoelen halen met één e-mail – hoe doe je dat?

Vorige week deelde ik de case van Paul met je, die met een ijzersterke mail naar 38 mensen die nog nooit van hem gehoord hadden 9 gesprekken inplande – nog zonder erachteraan te bellen.  

Wat zorgde er nou voor dat die ene mail zulke geweldige resultaten opleverde, terwijl duizenden andere e-mails nul respons opleveren?

9 Afspraken met ijskoude leads - dankzij een ijzersterke e-mail

3 Manieren om van een ‘Nee’ een ‘Ja’ te maken (omgaan met bezwaren)

Hoe vaak heb jij het al meegemaakt dat je een nieuwe klant spreekt en na 5 minuten al weet: “Dit is een match!"?

En dan zegt je klant opeens: “Maar…”

Zo voer je goede verkoopgesprekken aan de telefoon of via Skype

Is het tijd voor je volgende stap?

Ben je op het punt in je bedrijf dat je een stap terug wilt doen om tijd vrij te maken voor nieuwe projecten? We spreken vaak ondernemers die hun volgende stap al wel voor zich zien, maar er nog geen tijd voor hebben.  

[Infographic] De 7 beste marketing-kanalen. En hoe je de juiste kiest voor jouw bedrijf.

De mythe van gelijkwaardige relaties met je klanten (waarom je als technisch expert BOVEN je klant moet gaan staan).

Een gelijkwaardige relatie met je klant. Zo’n relatie waarin je een echt sparringspartner bent. Waarin jouw klant gelijk belt als ‘ie een technische uitdaging heeft, zonder offertes aan te vragen bij andere leveranciers.

Hoe versla je de markt? (dit ‘geheime wapen’ gebruiken ondernemers in de techniek nog veel te weinig)

Een week of 6 geleden sprak ik in één week twee ondernemers over hetzelfde onderwerp: hoe ze een betere positie konden krijgen in hun markt...

De 3 grootste marketingvalkuilen (en hoe je wél elke week goede leads binnenhaalt)

Elke week goede leads, daar zou je zo’n beetje elke ondernemer blij mee maken...

Hoe je met minder marketing méér goede leads binnenhaalt

Je hebt nooit genoeg goede leads. Maar ook geen tijd om achter iedere marketingtrend aan te lopen. Of om elke potentiële klant in Europa wekenlang te bestoken met telefoontjes.. 

Hoe ik 87 leads binnenhaalde in 30 minuten

Toen ik de zaal binnenkwam schrok ik toch wel even. Ik heb geen last van spreekangst, maar ik had ook nog nooit eerder voor een zaal met 200 lege stoelen gestaan....

4 Voorwaarden voor een marketingstrategie die écht goede leads oplevert

Er zijn eindeloos veel boeken, blogs en opleidingen over marketing. Helaas zijn die meestal zo goed als nutteloos voor mkb-ondernemers die een complex, technisch product verkopen...

Je prijzen zijn te laag. Zo doe je er wat aan, zonder dat al je klanten vertrekken.

M’n prijzen verhogen? Dat kan echt niet zomaar, mevrouw van Riel...

‘Praten in baten’ – zo maak je je aanbod onweerstaanbaar met één woord

Je hebt vast weleens een gesprek gevoerd met een verkoper die eindeloos over zijn product praatte. Iemand die niet uitgepraat raakte over alle geweldige kenmerken, alle onuitputtelijke opties, alle fantastische voordelen...

Dit onderzoek laat zien waardoor klanten 33% meer uitgeven

Er was één onderwerp tijdens ons Game Changer Event afgelopen oktober, dat sommige ondernemers in de zaal dezelfde week nog tienduizenden euro’s extra omzet opleverde.  

Wat dat onderwerp was?  

Hoe haal je 2x zoveel leads binnen? (de twee-zinnenformule)

Zoals je de afgelopen week hebt kunnen lezen, zijn er een paar grote valkuilen die je absoluut moet vermijden als je op zoek gaat naar meer leads...

“Steeds lagere prijzen vragen heeft ons bijna de kop gekost

Ook succesvolle bedrijven in de maakindustrie worstelen vaak om hun hoofd boven water te houden, omdat hun prijzen veel te laag zijn. Er is continu druk op de marge en dat heeft enorme gevolgen. Terwijl het nergens voor nodig is...

Levend aas

De laatste tijd heb ik het vaak met ondernemers over vissen...

En dan vooral over het verschil tussen:

A) een hengel uitgooien B) een hengel uitgooien met levend aas eraan.

Met levend aas bijten de grote vissen. Zonder niet...

Het grote nadeel van een persoonlijke benadering in sales

Laatst sprak ik een ondernemer die dol is op pionieren. Hij denkt met plezier terug aan de begindagen van zijn bedrijf, toen hij alleen maar bezig was met verkopen...

3 strategieën die niet werken als je écht wilt groeien (maar die iedereen volgt)

Als je een grote doorbraak wilt maken in de groei van je bedrijf, is daar vaak een rigoureuze stap voor nodig...

5 gouden tips voor gegarandeerd succes op de vakbeurs

Het is tweede dag van de vakbeurs. Een vermoeide accountmanager doet z’n best om zichzelf onzichtbaar te maken in zijn stand. Dat lukt hem heel aardig. ...

Capaciteit tekort en toch je bedrijf laten groeien. Kan dat?

Ondernemers in de industrie kunnen de groei nauwelijks nog aan. Drie jaar geleden was iedereen nog naarstig op zoek naar ...

Wat ik veel eerder had moeten doen (waardoor ik in 1 jaar € 700.000 binnenhaalde) 

Voor ik me volledig op Outdo stortte, werkte ik als fondsenwerver voor een klein goed doel. Dag in dag uit fietste ik naar een grauw industrieterrein met een nobele opdracht: geld binnenhalen om ...

Eén geheim om alle problemen in je bedrijf op te lossen (ja, echt) 

Het was bloedheet in Utrecht. En niet alleen buiten. Karen en ik waren verwikkeld in een verhitte discussie over ...

Kwaliteit verkoopt niet - maar hoe verkoop je dan kwaliteit?

Het is niet voor niets dat de folders die je thuis in de brievenbus krijgt vol staan met kortingen, bodemprijzen en speciale aanbiedingen. Goedkoop verkoopt. ...

DOWNLOAD (GRATIS) ONS BOEK 'ELKE WEEK GOEDE LEADS'.

DOWNLOAD NU